3 βασικά πραγματάκια για να είσαι ππίσσης και να ψωνίζεις με ασφάλεια από το internet

Όλο και συχνότερα εμφανίζονται καταγγελίες, είτε για παραπλανητικές διαφημίσεις προϊόντων, είτε ακόμα χειρότερα και ξεκάθαρες απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου. Σημαίνει αυτό πως οι αγορές από το internet δεν είναι ασφαλείς; Σε καμία περίπτωση, εκτός και αν γενικά σε διακατέχει τεχνοφοβία, επομένως σταμάτα να διαβάζεις αυτό το άρθρο, μιας και «τούτα τα πράματα ενεν για λλόου σου». Πριν βιαστείς να δαιμονοποιήσεις τις αγορές μέσω internet, ρίξε μια ματιά σε 3 βασικά στοιχεία που καλό είναι να θυμάσαι:

1. Δεν υπάρχει «σκότωμα τιμών» σε καινούρια προϊόντα

Η έρευνα αγοράς είναι ίσως το βασικότερο πράγμα για να εξοικονομήσεις χρήματα όταν θέλεις να αγοράσεις κάτι. Η αλήθεια είναι πως πιστεύουμε πολύ σε αυτό που μόλις διάβασες. Τόσο πολύ που φτιάξαμε το ppissis.com.cy, τη μόνη μηχανή σύγκρισης τιμών στην Κύπρο. Πρέπει όμως να θυμάσαι: Είναι διαφορετική η σύγκριση τιμών σε ένα μοντέλο κινητού τηλεφώνου, που μπορεί να σου εξοικονομήσει  30-60 ευρώ -ένα σημαντικό δηλαδή ποσό- και διαφορετικό κάποιος να ισχυριστεί πως θα πάρεις το μοντέλο αυτό 90% φτηνότερα από την μέση τιμή της αγοράς. Το στοιχείο αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να σε προβληματίσει για τη φερεγγυότητα του πωλητή.

2. Στο facebook μιλάμε με φίλους, στα e-shops ψωνίζουμε

Οκ, το παραπάνω σίγουρα έχει εξαιρέσεις. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ένας επαγγελματίας ξεκίνησε να πουλά τα προϊόντα του μέσω των social media και στη συνέχεια δημιούργησε το δικό του e-shop. Σίγουρα όμως είναι πολύ πιο αξιόπιστη η αγορά ενός καινούριου προϊόντος, από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που λειτουργεί νόμιμα και υπάγεται στους νόμους της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ειδικά στην περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Εδώ ισχύει ότι και παραπάνω. Η κοινή λογική λέει πως ένας επαγγελματίας που θέλει να βελτιωθεί και να αυξήσει τις πωλήσεις του, θα επενδύσει για να δημιουργήσει ένα σύγχρονο e-shop, με ασφάλεια στις συναλλαγές. Και κυρίως, ένας επαγγελματίας ενδιαφέρεται να χτίσει μία σταθερή σχέση με τον καταναλωτή. Ένα facebook profile, μάλλον όχι.

3. Τα δικαιώματά σου δεν τελειώνουν στο “name and shame”

Στην περίπτωση που όντως κάτι πάει στραβά, το πρώτο πράγμα που θα σκεφτείς (και όχι άδικα, αν θες τη γνώμη μας) είναι να αρχίσεις να μιλάς για το περιστατικό στα social media. Αυτό είναι σίγουρα σωστό, αφού βοηθά άλλους να μην πέσουν θύματα ανάλογης απάτης, αλλά δεν είναι αρκετό. Άλλωστε το “name and shame” είναι μία πρακτική που “φοβίζει” μόνο όποιον ενδιαφέρεται για το “name” του. Στις πλείστες των περιπτώσεων, το facebook profile που σου υποσχέθηκε ότι θα σου στείλει το iphone X με 170 ευρώ, δεν δίνει δεκάρα για το όνομά του. Μάθε λοιπόν τα δικαιώματά σου ως καταναλωτής και κυρίως, σε περίπτωση που θέλεις να καταγγείλεις μία αθέμιτη συμπεριφορά, καν’ το (και) με επίσημο τρόπο στη γραμμή του καταναλωτή 1429.
Και ένα bonus για το τέλος. Πιθανότατα σε όλους μας θα τύχει τουλάχιστον μία φορά να έρθουμε αντιμέτωποι με μία πρακτική που θεωρούμε, ή είναι αθέμιτη. Αυτό δε σημαίνει πως θα μας μετατρέψει σε Flintstones, που θα γυρίσουμε την πλάτη στην τεχνολογία και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Για να εξοικονομήσουμε χρήματα, κάνοντας ταυτόχρονα ασφαλείς αγορές δεν χρειάζονται πολλά: Απλή λογική και έρευνα αγοράς στο ppissis.com.cy (μιας και αν δεν παινέψεις το σπίτι σου, θα πέσει να σε πλακώσει).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *